Reklam och konsumentupplysning har sedan några år tillbaka varit föremål för livlig debatt. Meningsutbytet har emellertid inte alltid kännetecknats av saklighet och balans. Denna skrift är ett försök till en förutsättningslös analys av reklamens och konsumentupplysningens roll som informationskällor för konsumenten. Framställningen innehåller förutom en kritisk granskning av ämnesområdet även direkta förslag till ändringar och förbättringar.
Reklam och konsumentupplysning. En analys av deras roll som informationskällor – med kritik och förslag
Bok
Referens
Albinsson, Göran, Sten Tengelin och Karl-Erik Wärneryd (1965). Reklam och konsumentupplysning. En analys av deras roll som informationskällor – med kritik och förslag. Stockholm: SNS.
Albinsson, Göran, Sten Tengelin och Karl-Erik Wärneryd (1965). Reklam och konsumentupplysning. En analys av deras roll som informationskällor – med kritik och förslag. Stockholm: SNS.
Författare
Göran Albinsson, Sten Tengelin,
Karl-Erik Wärneryd