Denna webbplats lagrar cookies i begränsad omfattning. Genom att besöka sidan, godkänner du villkoren i vår integritetspolicy. Läs mer

Policy Paper No. 89

The Value Added of Internationella Engelska Skolan

Policy Paper
Referens
Heller Sahlgren, Gabriel och Henrik Jordahl (2020). ”The Value Added of Internationella Engelska Skolan”. IFN Policy Paper nr 89. Stockholm: Institutet för Näringslivsforskning.

Författare
Gabriel Heller Sahlgren, Henrik Jordahl

Rapporten är ett första steg i ett forskningsprojekt med målet att beräkna förädlingsvärden för så många huvudmän och skolor som möjligt. I framtiden kommer liknande studier som analyserar andra huvudmän och skolor, både fristående och kommunala, att genomföras. Projektet finansieras med medel från programmet Tjänstesektorns ekonomi samt de huvudmän som deltar i projektet, inklusive IES och Kunskapsskolan.

The Swedish education system lacks rigorous measures of school quality. This is problematic since a well-functioning education market requires that parents make informed school choices. Appropriate performance metrics are also needed for accountability purposes and for ensuring that authorities and operators can identify and rectify problems. 

This report presents the value added of Internationella Engelska Skolan. The value-added scores are based on year 9 national test performance in English, mathematics, and Swedish in the 2018/19 school year, and are computed at the student level using data from Statistics Sweden. 

Value-added scores measure the extent to which schools’ students perform better on national tests in year 9 than what is expected, given their test scores in year 6 as well as their background characteristics. The results suggest that Internationella Engelska Skolan has higher value-added scores than other Swedish schools on average.